22 Mart 2015 Pazar

Kore Sinemasında Gumiho Etkisinin Başlangıcı: ~Tilki Kız~

 


Haftalar önce yakında Gumiho'yla ilgili bir yazı yazacağımı söylemiştim. Bir kere de yapacağım dediğim şeyi zamanında yapsam şaşarım zaten. Artık blogumda "şu hakkında yazacağım, bu hakkında yazacağım" dediğimde inanmıyorsunuzdur herhalde :D Bu yazım Gumiho'yla ilgili olacak evet ama hangi Gumiho'ya niyet hangi Gumiho'ya kısmet :P Bu seferki 1994 yapımı Jung Woo Sung'un oynadığı bir film.

Filmin konusundan biraz bahsedecek olursak: 

Cehennem'den biri 999 yaşındaki son "Tilki Kız"ı yakalamak için dünyaya gönderilir. Eğer Tilki Kız (Harah) 1000 yaşına basmadan önce bir insanın ruhunu emerse insan haline dönüşecektir. Harah günün birinde, gasp edilen Hyuk'un hayatını kurtarır ve onu iyileştirir. Zamanla ona karşı bir şeyler hissetmeye başlar ve canını almak konusunda karasız kalır. 



Bu Gumiho'da da boncuk olayı var.


 Woo Sung'un gençliğine bakın :)


Haşin delikanlı :P


Evlerden ırak bir adet Gumiho :/

Filmle ilgili yorumuma gelecek olursak: 

Açıkçası izlemeyen bir şey kaybetmez. Eski Kore sinemasını tanımak ve Woo Sung'un ilk filmindeki oyunculuğunu görmek adına izlenebilir. Filmde cehennemden gönderilen ajanın saftrikliği güldürüyor :D Eskiden Kore erkekleri şimdi dizi ve filmlerde gördüğümüz gibi değilmiş, onu fark ettim. "Kodum mu oturturum" olayı mevcut :O Haşin Koreliler :D

Ek olarak buradaki gumihomuz pek şeker değil. Tilkiye dönüştüğü bir kaç sahne var, korkunç bir hale geliyor. Allah'ım...! Evlerden uzak! Rüyama girecek gece gece :/ 



Filmi izleyenlerin Jung Woo Sung dışında gençlik yıllarını görebilecekleri tanınmış oyuncular:


Ahn Suk Hwa


Kwon Hae Hyo

Diğer oyuncular da sonrasında pek çok film ve dizide oynamışlar ama ben tanımıyorum o nedenle eklemedim. Bu arada eklemek için Ahn Suk Hwan'ın resmini ararken annem geldi ve dedi ki "Çıtayı baya düşürmüşsün!" :D

Unutmadan şunu da belirteyim film bazı sahnelerde çıplaklık içeriyor. Bariz rahatsız edici görüntüler değil ama belirtmekte yarar var. 

Aslen 2000 öncesi filmleri eski bulur ve izlemem, hatta -Sinema & TV okumakta olan- kardeşim beni bu konuda çok eleştirir. Eski filmlerin sanatsal değeri yüksekmiş vs vs ... :D Onun söylediklerini pek takmasam da bu film gerek satır sayısının az olması gerekse Jung Woo Sung'un (♥) ilk filmi olması dolayısıyla beni cezbetti ve çevirmek kaçınılmaz oldu. Woo Sung o zamanlar 21 yaşlarındaymış, izleyince anladım ki bu adam yaşlandıkça güzelleşiyor :)  

NOT-2: Gumiho deyince artık aklınıza Shin Min Ah gibi bir şekercik gelmesin zira oldukça ürkünç versiyonları da mevcutmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder