15 Mart 2015 Pazar

Korede Dış Görünüşün Önemi - Bir Korelinin Ağzından

 
 
 
Dizilerden izlediğimiz kadarıyla Koreliler için dış görünüş her şey demek.. Sadece Koreliler için değil bütün Asya için böyle ama bu özellik Koreliler için daha belirgin. Türkiye de estetik pek hoş karşınlanmıyor ama onlarda öyle değil kendilerini baştan yaratıyorlar estetikle.. Ülkelere göre estetik sıralamasında da en üstte yer alıyor. size bir kaç tane örnek olarak resim paylaşacağım..
 
 
 





 
 
 
Estetiği sadece bayanlar değil erkeklerde çok yaptırıyor.
 
 



 
 
Şimdi esas konumuz gelelim :D İnternette araştırma yaparken bir sitede karşılaşıp okumuştum. Koreliler için makyaj derdinin yükünü...
Yazıdaki Koreli bayanın söyledikleri beni çok şaşırtmıştı. Ben dizilerden falan Korelilerin makyaj yapmaktan veya kendilerine bakım yapmaktan çok hoşlandıklarını düşünürdüm.
Ama işin aslı öyle değilmiş..
Yazıyı biraz derledim ve şimdi de sizinle paylaşmak istiyorum..
 

 

Bir Koreli Kız Gibi Çekici Giyinmek Çok Zor.. Koreli Bile Olsanız..!

 
G. Korede Seul'deki yaşama uymak, onlar gibi giyinip, süslenmek '' YABANCI ARKADAŞLARIM İÇİN TAM BİR MÜCADELE'' ..
Gerçek şu ki ''Koreli kız'' gibi giyinmek benim gibi ''KORE KÖKENLİ BİRİ İÇİN BİLE ÇOK ZOR''
Öyleyse neden her gün bu makyajla, ayakkabılarla dolu ortama atıyoruz? Seul gibi bir şehirde yan komşunuzun kızından geri kalamazsınız. Seul'ün öyle bir atmosferi var ki herkes birbiriyle karşılaştırılıyor, bu yüzden bu havaya direnmektense, uymaya çalışmak daha kolay.. Şehirde veya dizilerde gördüğünüz ''CAZİBELİ VE SEVİMLİ KORELİ KIZ'' gibi görünmenin gerçekten nasıl olduğunu bilmek istiyorsanız beni dinleyin..!
 
 
 
 
 
SAÇ:  Tören her sabah benim duştan çıkmamla başlıyor. Saçlarıma gereken hacmi vermek için önce köklerini saç kurutma makinesiyle mükemmel bir şekilde kurutuyorum. Daha sonra sıra fön makinesinde, giyeceğim kıyafete göre makinenin düzleştirici başlığını mı yoksa kıvırtıcı başlığını mı kullanacağıma karar veriyorum. Aynanın önünde tam 30 dk. boyunca sanki doğalmış gibi gözüken dalgalar için uğraşıyorum.. Tatmin olduktan sonra saçlarıma saç kıvırtıcı bir krem uyguluyorum ki saçlarım gün içinde dayansın..
 
 
 



























YÜZ ZAMANI:   Daha sonra tuvalet masasına oturup nasıl bir makyaj yapsam diye uzun uzun düşünüyorum. Makyaj malzemelerimin renkleri ve tonları çeşit çeşit.. Sonunda doğal görünümde karar kılıyorum, bu ara çok moda.. Ssang-ul  Görüntüsü (Kore'de trendlerin bu herhangi bir şeyle ilgili olabilir, böyle kısa tamlamalarla adlandırılması ve bu adlar üzerinden bir tüketim çılgınlığı oluşması çok yaygın) eğer doğru yaparsanız saf, doğal, sanki hiçbir şey sürülmemiş gibi bir izlenim yaratıyor, ama bu aslında bir sürü sinsice uygulanmış ürün demek.. :D Öncelikle narin yüzümü Korenin vahşi güneşinden korumak için 85 faktürlük bir güneşten koruyucu krem uyguluyorum. Duyduğuma göre Amore Pacific Sun Protecter ve Etude House Sunguard iyi ürünler.. Geceleri kullandığım onca ten beyazlatıcı ürün varken, tenimin biraz bile olsa yanmasına izin veremem. Daha sonra sıra fondötene geliyor. Fondöteni olabildiğince ince ve eşit bir şekilde sürüyorum. Asıl amaç kimsenin makyaj için 30 dk. harcadığınızı anlamaması.. :D Fondötenim bana hafif nemli bir parıltı veriyor, malum trend Mul Gwang Görüntüsü, yani gençlik dolu ışıltılı bir cilt demek.. Bunun için Laneige Snow Crystal Dual Foundation ve Kohgendo Aqua Fondation tavsiye ederim, bu ürünleri Aritaum ve Todacosa şubelerinde bulabilirsiniz. Sıra gözlerde, son derece ince bir eye-liner uyguluyorum ve mükemmel bir şekilde kirpiklerimi kıvırıyorum, rimeli ise çok dikkatli sürüyorum ki çok sürülmüş görünmesin. Bunun için şeffaf rimellerden yararlanabilirsiniz. Unutmayın amaç kurnazca parıldamak, boya kutusuna düşmüş gibi görünmek değil..!!







 GİYİM-KUŞAM:  Doğal görünüm moda demiştik. dar ve koyu renkli giysiler seçiyorum. Kore modasına uymak mı istiyorsunuz?? Şunu aklınızdan çıkarmayın ''Kendisine saygı duyan hiç bir Koreli kız dekoltesi açık bir üst GİYMEZ'' Bunun bir sürü sebebi var ama şimdilik bu konu burada kalsın..


















AYAKKABI:   Babetler hoş ama moda topuklu ayakkabılar giymek.. Evet bu ayakkabılar insanın ayaklarını mahvediyor ama sizi oldukça uzun ve klas gösteriyor. ''Sırf bunun için bile bu acıya katlanılır''. Bir Koreli olarak ben zaten bu tarz topuklular için doğmuşum, dolayısıyla 13 cm'lik (5 inç) sorun değil. Eğer liseden beri yüksek topuklu ayakkabılar giyiyorsanız kendiliğinden bu sanata sahipsiniz demektir. Bir kere onları giymeye başladınız mı geri dönemezsiniz. Zamanla daha az acı verici oluyorlar zaten, çünkü ayaklarınızın gereken yerlerinde nasır oluşuyor. Gene de dikkatli olun, bir arkadaşım spor salonu dışında her yerde topuklu ayakkabı giydiği için 21 yaşında disk kayması sorunu yaşıyor, hala hiç babeti yok ve sadece 1 tane spor ayakkabısı var. Neyse, ben şimdilik güzel ayakkabılarımı giymeye devam edeceğim. Kore'de kızı kız yapan ayakkabıdır. Edae, Gangnam ve Jamsil metro duraklarında bu güzel ayakkabılara bolca rastlayabilirsiniz..





 
LOUIS VUITTON

  AKSESUAR KULLAN YA DA ÖL:  Büyük Louis Vuitton çantamı mı kullansam yoksa küçük Chanel çantamı mı kullansam.. Ben Louis Vuitton da karar kıldım.
İPUCU: Onun veya kocasının ayda ne kadar kazandığı, geçmişi, nereli olduğu önemli değil.. Her Koreli bayan o anda moda neyse o çantaya sahip olmalı.. Bu onun çantası şehirde gezerken, erkek arkadaşıyla 1,.2..3. buluşmasında kullanacağı, kız arkadaşlarıyla alemlere akarken kullanacak çantası.. Bu onun kişisel damgası, yarışta 1. olmayabilir ama kimseden de geri kalmamalı.. Benim için kitaplarımı onunla taşıyabilmeliyim.. Hemen hemen bütün çantalarım tabi İtaewon'un arka sokaklarından alındı..(Yani çakma)..














                     CHANEL    



UĞRAŞIN!!:   ''İyi gözükmek'' hiçbir şey ifade etmez, eğer gerçekten iyi gözükmüyorsanız.. Pek çok Koreli bayan gibi Korenin hiç bitmeyen merdivenlerini zarif bir şekilde inmeliyim.. Yüksek tupuklularımın üzerinde 1 saat geçirdikten sonra yoruldumm. Sonunda metrodan indim ve acele içerisinde metro merdivenlerini çıkmaya çalışıyorum. Louis Vuitton çantam iyi ki yanımda.. Dikkatinizi çekmiştir biz Koreli bayanlar ahjussiler (orta yaş grubundaki amcalara verilen isim) ve yabancı erkekler bakmasın diye mini eteklerimizi örtmek için kullanıyoruz..









BİR KORELİ KIZ OLARAK SEUL' DE YAŞAMAK:   Sayısız merdiven ve tepeleri inip çıkmak, makyaj kontrolü ve fazla yağı silmekle uğraşmak.. Buradan Koreli veya değil bütün erkeklere meydan okuyorum.. Hayatınızda bir gün olması gerektiği gibi Seullu bir kız olmaya çalışın bakalım.. Gördüğünüz gibi rahatlık hissini feda etmek zorundasınız.. Ama çevrenize uyum sağlamak için bu ödenecek küçük bir bedel.. Sizce böyle süslü püslü nereye gidiyor olabilirim?? Tabiki özel bir yere değil okulaaa...




 Bu yazıyı okuyunca aklıma direk ''SWİTCH GİRL'' geldi.. Esas kızımız evde kendini dağıtıyordu okula veya arkadaşlarıyla buluşmaya giderken evrim geçirmiş gibi gidiyordu. Arkadaşların hep o halini saklıyordu dışlanmamak için.. İzlemeyenlere tavsiye ederim güzel bir dizi.. Bu yazıya da tamamen uymuş..








                                                             
 
 
 Lee Min Ho oppa'dan FİGHTİNG!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder