18 Mart 2015 Çarşamba

Kore'de yaşayan bir arkadaşın blog notlarını size iletiyorum arkadaşlar
14 Aralık 2011 Çarşamba
Kore'de misyonerlik.
waah..... artik blogumu guncelleyemiyorum .... beyaz saraya felan atanmis da mesguliyetten kafasini kasiyacak zamani bile olmayan bir sahsiyet degilim ,sadece son gunlerde o kadar tembellestim ki olu topragi serpilmis gibiyim.... biri bana "water of life" versin de canlaniyim ... hah ... "water of life" sozleri beynimin icinde oyle bir yanki yapiyor ki kendime kufur edip duruyorum sabahtan beri ...

Kapinin onunde iki bayanla karsilastim, beni bi sevdiler bi sevdiler ki tam 3 saat ali koydular ,nasil kactim bilmiyorum. Beni gorur gormez " ingilizce ogretmenimisiniz " diye sordular , evet deyince tanisma fasli felan , evi bizim yan sokaktaymis illa cay icmeye gel dediler ... iyi ya korelilerden boyle sicak kanlilik her zaman goremezsin gideyim dedim. Megerse misyonerlermis, elime cayi verir vermez , " Tanri Anne seni seviyoooorr , senin hayat suyuna ihtiyacin var " diye bir basladilar incili hatmettiler resmen bana 3 saatte . Hayret birsey yahu , bu koreliler musluman olup muslumanliga hizmet etseler hic suphem yok biz onlarin yaninda "muslumanim" demeye utanirdik... O kadar canla basla anlatiyor ve samimi gozukuyorlardi ki ,bi ara dedim "ya kac git kizim bayilma numarasi felan yap yoksa ayvayi yiyceksin bi kafan karisirsa Allah gostermesin. " Birde Koreli bir kadina Allah diye inaniyorlar tovbe ya rabbim . Az cok din okudum zamaninda ama Kadina Allah diye tapan hristiyanlari da ilk defa gordum.

sonradan esimle konusunca ,ogrendim ki iki bayan ellerinde kitapla kapi kapi gezip ,ya da yolda gorduklerini cevirip hristiyan etmek icin ter dokuyorlarmis . Bi keresinde de kapimiza bir bayan geldi esim acmadan sordu kimsin diye Budda icin gelmis anlatmaya ... Bir de o kadar israrcilar ki , hayir diyoruz gitmiyor ,esim en sonunda benim dinim var deyince gitti ...

sanirim dunyanin hic bir ulkesinde bu kadar samimice ve israrla inandiklari din ugruna kapi kapi gezip bu kadar israrla insan dondurmeye calisan bir millet daha yoktur. Aslinda korelilerin yapisi bu , islerini , gorevlerini samimiyetle yapiyorlar ,bir garson size gulumsediginde bunu gorevi oldugunu icin degil ,buna kendiside inanip benimsedigi icin yapiyor ,dolayisiyla size yapmacik gelmiyor.

Bozulmus bir din ugruna bu kadar israrla ve tabir-i caizse dislerini gecirmis kaplan gibi koparana kadar birakmayan koreliler ,keske hak din icin boyle calissaydi da emekleri bosa gitmeseydi .

Misonerler ve faliyetleri o kadar yogun ki korede , elinde bir çanla metroda ya da sokaklarda insanlari dine davet insanlari cok sik goruyorsunuz . Ancak birsey var , bu davetciler o kadar itici bir sekilde teblig ediyor ki , (misal bagirarak ya da hani insanin gayipten urkutucu bir ses duymasi gibi) kisinin bence ilgisi varsada bu yuzden kaciyordur .

Koreliler misyonerleri hic sevmiyor cunku cidden cok israrcilar . Senden bir kabalik gormezse seni evine kadar takip edip surekli anlatiyor . Hediyeler veriyorlar , pecete,islak mendil ya da cay kahve dagitiyorlar gibi .. Genelde kadinlar tebligci oluyor ki sanirim koreli kadinlarin cenesi kuvvetli oldugu icin ..

Misyonerlerin nasil calistigini eminim az cok hepiniz biliyorsunuzdur . Koreli misyonerler arasinda da sadece dini yaymak amaci ile baska ulkelere gidip oralarda yasayanlar tahmin bile edemeyeceginiz kadar cok var . Aslinda turkiye'de de var ve beni uzen bir olay cunku kore hayranlarinin koreye olan sevgisini kullanarak hristiyanligi asilamaya calisiyorlar . Bildigim bir misyoner bayan vardi istanbulda, masus kilisede bedava korece dersi veriyor ve arada hristiyanligi asiliyor boylece turk genclere . Hatta bana bile " sen koreyi seviyorsun ,korede yasamak istiyorsun istersen tanidigim bir koreli erkek var tanistirayim o da evlenmeyi cok istiyor ama O hristiyan ve kiliseye bagli ,sende koreliyle evlenmek icin hristiyan olmaz misin ?" demisti . (esimle tanismadan 2 yil once) Bak nerden giriyor olaya gordun mu .....

umarim genclerimizin kore aski onlari yanlis yonlere sevketmez ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder